غواصی صنعتی (فنی و حرفه ای)

غواصی صنعتی (فنی و حرفه ای)

غواصی تجاری یا غواصی صنعتی  (Commercial Diving ) شاخه‌ای از غواصی است که در آن غواصان مشغول به انجام کارهای فنی در زیر آب میگردند.  این خدمات در بخش اکتشاف و تولید در صنعت نفت و گاز در نقاط دور از ساحل ( فرا ساحلی) و صنایع نیروگاهی و فناوری های وابسته در ساحل و همچنین بررسی و کنترل صدمات کشتی ها و در نقاط دور یا نزدیک از ساحل بسیار استفاده می شود.

contact-logo

غواصان صنعتی به انجام کارهای چون تعمیرات زیر آب . جوش و برش زیر آب ، عکاسی زیر آب، فیلمبرداری زیر آب، مونتاژکاری زیر آب، بازدید خطوط لوله، جستجو، شناورسازی، سیمانکاری، ناوبری، لایروبی ، شمع کوبی ، کابل کشی ، لوله گذاری ، بازرسی فنی تاسیسات زیر آب ، تعمیر و نگهداری تجهیزات فنی،  بررسی و کنترل صدمات به کشتی ها و غیره را انجام می دهند . برای بسیاری از غواصان صنعتی که به تازگی واجد شرایط شده اند ابتدا با غواصی در پروژه های ساحلی شروع شده و پس از کسب تجربه به عملیات فراساحلی اعزام می شوند.

این کارگران زیر آبی اغلب زندگی خود را در محل کار بر روی سکو و یا کشتی برای چند هفته میگذرانند. شیفت کار معمولاً ۱۲ ساعت است و بقیه ساعت را به استراحت می پردازند. عدم وجود غواصان با تجربه در این صنعت منجر به فشار بیشتر و پرداخت دستمزد کمتر به غواصان جوانتر و تازه کار گردیده است. عدم وجود آموزش کافی و استاندارد، دستمزد کم، بی تجربگی نسبی نیروی انسانی و کارهمراه با شرایط عملیاتی دشوار و خطرناک و دور از ساحل و گاهی در خطرناک ترین منطقه ها از جمله معایب اشتغال برای غواصان صنعتی ایران می باشد.

آموزشگاه غواصی ستاره خزر **مدارک لازم جهت ثبت نام دوره های فنی حرفه ایی**
۱رونوشت شناسنامه (تمام صفحات)۲ سری
۲رونوشت کارت ملی (پشت و رو)۲ سری
۳رونوشت پایان خدمت (پشت و رو) یا گواهی اشتغال به تحصیل۲ سری
۴رونوشت آخرین مدرک تحصیلی۲ سری
۵عکس ۴*۳ رنگی۶ قطعه
۶پوشه۱ عدد
۷مبلغ فیش واریزی جهت ثبت نام ۳/۱ مبلغ کل سطح انتخابی جهت آموزش(که در جدول زیر درج شده )می باشد. شمار حساب سپهر صادرات جهت واریز       : ۰۱۰۳۱۲۳۸۸۵۰۰۶ شماره کارت سپهر صادرات جهت واریز : ۶۰۳۷۶۹۱۱۳۴۱۶۵۷۸۶ به نام آموزشگاه ستاره خزر

بر اساس تصمیمات متخذه و بر استناد ماده ۴۱ آئین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد مصوبه ۱۳۸۵/۰۵/۱۸ ، شهریه یک دوره آموزشی حرفه زیر مجموعه رشته صنایع دریایی در سال ۱۳۹۱ به شرح ذیل اعلام می گردد :

ردیفرشته آموزشیحرفه آموزشیشماره استانداردساعت نظریساعت عملیشهریه سال ۹۷ (ریال)
۱صنایع دریاییغواص سطح ۱۲/۲/۲/۹۴/۵۹-۹۴۸۱۲۰تماس بگیرید
۲غواص سطح ۲۳/۲/۹۴/۵۹-۹۴۲۱۲۶تماس بگیرید

نکات قابل توجه :

  • پیش نیاز شرکت در دوره غواصی سطح ۲ ، داشتن مدرک غواصی سطح ۱ می باشد.
  • در صورتیکه کار آموز تجربه غواصی و همچنین در این رشته سابقه داشته باشد برای شرکت در کلاس های سطح ۲ نیاز به مدرک سطح ۱ نیست ولی باید در تست ورودی سطح ۲ نمره حد نصاب بیاورد.
  • هزینه تست ورودی سطح ۲ ، ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد که در صورت عدم قبولی در تست سطح ۲ ، کار آموز باید دوره سطح ۱ را بگذراند .
  • لازم به ذکر است کارآموزانی که در تست سطح ۲ قبول نمی شوند و تمایل دارند در دوره سطح ۱ شرکت کنند ۵۰ درصد از مبلغ دریافتی بابت تست ورودی سطح ۲ در شهریه ثبت نام سطح ۱ برایشان من می شود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.